More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Channels
Videos
Filter by Categories
Comedy
Entertainment
Inspiration
Media
Music
News
Podcasts
Random
Travel

הערב (א) התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי על יד הרב הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הרב הגאון הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, עו”ד מר עודד פלוס מנכ”ל משרד הדתות ובמעמד השר לביטחון פנים השר גלעד ארדן, משפחות שכולות וקהל רב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בירך את המשתתפים ואמר כי “לאורך שנות ההיסטוריה הוכיחו בני העם היהודי שוב ושוב כי כוחו והשפעתו של עם אינן קשורות לא לכוחו הצבאי או הכלכלי, אלא לאור שהוא נושא בליבו. טבעו של האור שגם המועט שבו מצליח להאיר אפלה גדולה, בעוד שגם החושך הגדול ביותר אין בכוחו לכבות את האור. ואכן – אותו האור, המבקש לגרש את החושך, יקד בליבותיהם של עמנו בכל הדורות. חג החנוכה, חג מלחמת האור בחושך, הוא הזמן של כולנו להיזכר בכוחו של אור קטן לגרש הרבה מן החושך, ולהדליק את האור הזה בנפשנו.”

הרב הראשי בירך את הקהל שהגיע ואמר כי: ההדלקה היא “נר איש וביתו”. ע”י הדלקה ציבורית לא יוצאים ידי חובת הדלקה, ולמרות זאת תיקנו חכמים להדליק בבתי כנסיות. על אחת כמה וכמה ליד שריד בית מקדשנו בבית הכנסת הגדול של העם היהודי ברחבת הכותל המערבי. דוקא כאן מרגישים בבית, זה הבית של כל העם היהודי ובו נדליק את נרות החנוכה. מחזק את מפעלותיהם של המכבים החשמונאים שמסרו נפשם על קידוש שם שמים. שנלחמו על קדושת השבת, התורה היהודית ומצוותיה וננסה להמשיך בדרכם כדי לראות במהרה שהאור הגדול ברחבה כאן יאיר אל הקודש.”

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להדליק נר יחד עם שגריר ארה”ב בישראל דיוויד פרידמן. לפני ההדלקה כתב ברשתות החברתיות כי “שמעון החשמונאי הבהיר לאנטיוכוס: ‘לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, – הושיבונו נחלת אבותינו’. ארץ ישראל לעם ישראל – לנצח נצחים. חג חנוכה שמח לכולכם!”. בהמשך הערב יערוך אירוע מיוחד בלשכת ראש הממשלה.

השר לביטחון פנים השתתף בהדלקה ואמר כי “נצחון המכבים הוא לא רק ניצחון פיזי. זה היה ניצחון רוחני שאיפשר לשקם את המקדש. איפשר ליהודים לחזור ולפקוד כאן את הכותל ולממש את האמונה שלנו. תודה רבה לשוטרי משטרת ישראל ששומרים כאן על הבטחון של מיליוני המבקרים בכותל המערבי מדי שנה. בזכותם יש לנו כאן בטחון לממש את הזכות ההיסטורית שלנו על ארץ ישראל, על המקומות הקדושים והכותל המערבי.”

ראש עיריית ירושלים בירך ואמר “חג החנוכה הוא הזדמנות מיוחדת לראות את האור המיוחד שבעמנו, כמו בימים ההם, בתקופת המכבים – גם בזמן הזה, מעטים יכולים לבצע שינוי גדול, אם הם רק אוזרים את האומץ ואת הרצון לפעול ולשנות. עומדות פה היום משפחות ששילמו את המחיר היקר מכל למען המדינה. אין זמן מתאים מחנוכה לומר להם: תודה! הסיטואציה הביטחונית כאן בארץ לא פשוטה, ויש לא מעט משפחות ששילמו מחיר כבד ומקריבים יום יום קורבן אישי. לצערנו, זהו חלק ממחיר ההישרדות שהעם היהודי משלם זה אלפי שנים הן בגלויות, והן כאן לאחר תקומת ישראל. יש כאן איתנו משפחות גיבורות, משפחות שהן המכבים של דורנו, משפחות שמתמודדות יום יום עם שכול, עם אובדן של אב או אם במשפחה, וממשיכות הלאה, נאבקות להאחז בחיים, מחזיקות את הנר שלהן בכל הכוח ומגרשים איתו את החושך”.

מנכ”ל משרד הדתות בירך על העשייה מבורכת ואמר שכאשר אנו מתפללים ומברכים “על הניסים” זה בבחינת ניסים הקורים ביום יום. אנו חיים בתקופה ניסית גם אם איננו חשים זאת, המציאות שלנו היום במדינת ישראל הינה בבחינת נס.”

עוזי, אב שכול חיזק את הקהל בדברים ואמר כי בנו יוסי קרמן נפל בקרב בירושלים ונתן את כל כולו להגן על אזרחים חפים מפשע. אני קורא להם המכבים של היום, כל החללים שיש לנו. הם המכבים החדשים שכל פעם באים במקומם וזה הגדולה של עם ישראל על החום ואהבה שמעניקים לנו.
במהלך ימי חג החנוכה מתקיים מדי ערב אירוע רב משתתפים של הדלקת נרות חנוכה במעמד רבנים ואישי ציבור.בשעה 17:45 ראש הממשלה ידליק נר ראשון של חנוכה יחד עם שגריר ארה”ב בישראל דוד פרידמן ברחבת הכותל המערבי

Follow “Shiezoli” Wherever You Are

WhatsApp Status: https://wa.me/13478991663?text=SUBSCRIBE
YouTube: https://www.youtube.com/user/shiezoli
Instagram: https://www.instagram.com/realshiezoli
Twitter: https://twitter.com/Shiazoli
Facebook: https://www.facebook.com/Shiezoli

Subscribe to Shiezoli Email List: http://eepurl.com/ggxW4z

נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי | First night of Chanukah at the Western Wall

Description

הערב (א) התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי על יד הרב הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הרב הגאון הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, עו”ד מר עודד פלוס מנכ”ל משרד הדתות ובמעמד השר לביטחון פנים השר גלעד ארדן, משפחות שכולות וקהל רב. רב…

Comments (0)

Comment

Comments & Feedbck

Comments & Feedback

Share this video

Copy Link:
https://yideos.net/videos/%d7%a0%d7%a8-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%9b%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99-first-night-of-chanukah-at-the-western-wal/