More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Channels
Videos
Filter by Categories
Comedy
Entertainment
Inspiration
Media
Music
News
Podcasts
Random
Travel

Brooklyn, NY – Thousands of Satmar chasidim from all across the metropolitan New York area and beyond gathered at Barclays Center Sunday in Brooklyn to protest the forced draft of Chareidim in Israel.

The goal of the event was to raise awareness of a plan by the Israeli Defense Forces to force those who have dedicated their lives to learning Torah into the army.

סרט נדיר והיסטורי מהכינוס הענק “כינוס רבבות ועצרת מחאה” נגד גזירת גיוס

א’ שלח י”ז סיון שנת תשע”ז • באצטדיון הגדול בארקלעיס בברוקלין ניו יארק

הצלחה רבה למעלה מן המשוער לכנס הרבבות האדיר למרות נסיונות ההתנכלות * לכנס נרשמה התענינות רבה בכל העולם היהודי * כלי תקשורת רבים העבירו את האירוע בשידור חי לכל רחבי העולם * הוכח: גדולי ישראל לא יכנעו ללחצים ויאבקו בכל כוחם על דם לבה של היהדות החרדית * משא העצרת ע״י האדמו״ר מסאטמאר שעמד בראש הכינוס * זקן ראשי הישיבות וחברי מועצת גדולי התורה בארה”ב, הגאון הגדול רבי אהרן משה שכטר שליט”א, השתתף בכינוס ונשא בו נאום תקיף נגד חוק הגיוס * הפתעה נוספת: הגאון האדיר רבי אהרן פלדמן שליט”א, שנמצא בין החותמים על המכתב הידוע שבו פנו גדולי התורה מארה”ב לגדולי התורה וראשי הישיבות בישראל ושטחו בפניהם שורה של שאלות בענין הגיוס, הביע הזדהות באמצעות מכתב ברכה ששלח להכינוס * המסקנות מכינוס הרבבות בארה”ב: המערכה הרחבה שהתגבשה לאחרונה בענין “גזירת הגיוס” באה לידי ביטוי גם באירוע הגדול שהתקיים.

המאמצים שהושקעו בשבוע האחרון כדי לסכל את הצלחת העצרת, לא עלו יפה. הציבור החרדי בארה”ב הצביע ברגליו והמונה האלקטרוני שמוצב בכניסות לאיצטדיון מנה כמעט רבבות משתתפים.

הדבר בא לידי ביטוי גם בהשתתפותו של כ”ק האדמו”ר הגה”ק מפעשווארסק שליט”א מאנטוורפן שבבלגיה ששוהה בניו יארק לרגל שמחה משפחתית. מדובר באחד מחשובי האדמו”רים שיש לו השפעה משמעותית על כלל החוגים החסידיים. בנוסף, מדובר בצעד המתפרש כהחלטה שבה ביקש האדמו”ר מפעשווארסק להוכיח כי לא השתכנע מהמכתב ששיגר אליו בשבוע שעבר ראש ישיבת סלובדקה הגר”ד לנדא.

כזכור, ראש ישיבת סלובדקה כתב במכתבו דברים נחרצים וטען כי ביחס לכל “הדיבורים והמעשים הקשורים לענייני גיוס בני ישיבות, ראוי למעשה שיהיה שקט ולא ידברו, ולא יעשו פעולות מלחמה והתגרויות, כי המצב כעת בעצמותו אין בו שינוי לרעה מאשר מקודם ואדרבא. ומי יודע מה יוכל לקרוא חלילה לכל עולם התורה בארה”ק, על ידי דרכים ופעולות חדשות”.

אלו שניהלו את קרב הבלימה מול החזית המתגבשת בחו”ל, הביע תקוה כי המכתב ימנע את השתתפותו של האדמו”ר בעצרת. אך למרות זאת, כאמור, האדמו”ר מפעשווארסק הופיע בכינוס והעניק גיבוי גלוי למאבק נגד חוק הגיוס.

השתתפו ונשאו דברים אדמו”רים חשובים בארה”ב, וכן דוברים ליטאיים בכירים, כמו הגרי”י קלמנוביץ שהשמיע דבריו בשידור מישראל והגרש”א לוין שהגיע במיוחד מארגנטינה. כן נשאו דברים בשידור מישראל גאב”ד ירושלים הגרי”י וייס שליט”א, וכ”ק הגאון הצדיק המקובל הגרי”מ שכטר שליט”א מנהיג חסידי ברסלב.

שם גם מתחו ביקורת קשה על מה שכינו “נסיונות ההשתקה של גזירת הגיוס” והאשימו חוגים חרדיים שמנסים לחפות על הבעיות הקשות הקיימות, לטענתם, בשל חוק הגיוס. כמה מהם מחו נגד “נסיונות הדיכוי של השלטון הנוהג כמו תקופת סטאלין ברוסיה” וציינו את הפוגרומים והאלימות הקשה של המשטרה בשכונת מאה שערים וכן את המעצרים של ראשי עתון הפלס לפני מספר שבועות “רק מפני שזהו העתון היחיד בישראל שבוקע את חומת השתיקה ומוחה נגד גזירת הגיוס”.

משא העצרת נשא כ”ק אדמו״ר מסאטמאר שליט”א שעפ”י דיבורו וקריאותו נאספו רבבות המשתתפים בכנס האדיר.

האדמו”ר מסאטמאר התחיל דרשתו בקול רגש וזועקת: קול דמי אחינו צועקים אלינו, אחב״י בארץ הק׳ צועקים אלינו גדלנו בנים ברוב יגיעה ועכשיו חוטפים אותם מחיק אבותם ומכניסים אותם לתוך צבא השמד.

״התכלית של האסיפה היום אנחנו מכריזים לכל היהודים בארצינו הקדושה: אתם לא לבד, אנשים אחים אנחנו, שתדעו שיש אלפים ורבבות מישראל שעומדים לצידכם ורוצים לקחת חלק בהמסירות נפש שלכם והקידוש השם שאתם עושים.
שתדעו כל כלי יוצר עליך לא יוצלח, לא יעזרו מעצרים, רדיפות כלום לא יצליח לשבור את כח הקדושה וכח של המסירות נפש שלכם.

״מורי ורבותי״ הרעיש האדמו״ר היום מלפני 39 שנים – א׳ שלח תשל״ח – התאסף מרן רביה״ק הויואל משה זי״ע את הציבור להקים את ״קרן הצלה״ להציל את המוסדות בארה״ק מלקבל תמיכה והשפעה ממקורות זרים, ״אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שעה״ והכל כבר כולם רואים את החורבן הנורא שמקבלים תקציבים מהרשעים.

״מלפני כחמש שנים כששוב התחיל הגזירה של גיוס בני הישיבות אז הרעישו כל הציבור החרדי שזו גזירת שמד ולחמו נגד זה, אבל עכשיו כשנעשו חלק מהממשלה ומקבלים מהם תקציבים עתיקים לא יכולים לראות את האמת, כי השוחד יעוור עיני חכמים, לא מעוררים נגד הגזירה, יש ממש איסור לכתוב אודות הגזירה שיש סכנה אדירה שבחורי ישראל יפלו לצבא. וזה ברור שאם לא היו מקבלים את התקציבים היו כולם צועקים נגד הגזירה וכל הגזירות נגד עקירת הדת.״

האדמו”ר מסאטמאר סיים דבריו בתפילה אל השם יתברך בקול חנוק מדמעות, שמשמיעי תפלה השמיעו תפלותינו לפני שומע תפלה, משמיע צעקה השמיעו צעקתינו לפני שומע צעקה, שכל כלי יוצר עליך לא יוצלח, ויהי רצון שיתקדש שם שמים על ידינו, וכל הרשעה כולה בעשן תכלה כי תעבור ממשלת זדון מן הארץ.
סיום העצרת היתה בשירה ספונטנית של קהל הרבבות, של ההימנון של קהל הקנאים ד’ הוא מלכינו ולו אנחנו עבדים.

כפי שנראה, הפולמוס שנתלהט לאחרונה בנושא הגיוס, לא יירד מסדר היום בזמן הקרוב, וימשיכו להסעיר את הציבור החרדי.

סרט נדיר והיסטורי – “כינוס רבבות ועצרת מחאה” – גזירת גיוס | Barclays Center – IDF Draft Protest

Description

Brooklyn, NY – Thousands of Satmar chasidim from all across the metropolitan New York area and beyond gathered at Barclays Center Sunday in Brooklyn to protest the forced draft of Chareidim in Israel. The goal of the event was to raise awareness of a plan by the Israeli Defense Forces to force those who have…

Comments (0)

Comment

Comments & Feedbck

Comments & Feedback

Share this video

Copy Link:
https://yideos.net/videos/%d7%a1%d7%a8%d7%98-%d7%a0%d7%93%d7%99%d7%a8-%d7%95%d7%94%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%9b%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a1-%d7%a8%d7%91%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%a2%d7%a6%d7%a8%d7%aa-%d7%9e/