More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Channels
Videos
Filter by Categories
Comedy
Entertainment
Inspiration
Media
Music
News
Podcasts
Random
Travel

למעלה מ-1,000 צירי דרשו מרחבי העולם היהודי התכנסו בשבת ל”שבת דרשו” – שבת מיוחדת של התעלות בצוותא, ברוב פאר והדר באחוזה היסטורית מפוארת באוקספורד שבאנגליה, עם רבנים ומגידים, בעלי מנגנים ומקהלות זמר, למען הרבות כבוד שמים ולחיזוק ערכי דרשו כפי שהתקבלו ע”י מרנן ורבנן זצוק”ל ויבלחט”א. בשבת המיוחדת השתתפו בין היתר הגאון רבי גבריאל קנאפלר שליט”א, הגאון רבי שלמה מיילס שליט”א, אב”ד לימינוב, הדיין הגאון רבי חיים קראוס שליט”א, דומ”ץ גייטסהעד, הגאון רבי גרשון מילר שליט”א והגאון רבי אברהם ערנטרוי שליט”א.

במוצאי שבת נערך מעמד סיום הש”ס המרכזי של אנגליה, אליו נהרו יהודים מכל רחבי המדינה, בהשתתפות כ”ק אדמו”ר מויז’ניץ לונדון שליט”א, מרנן ורבנן גדולי תורה וחסידות, שליט”א, רבנים ומגידים.

“דרשו איד”

עם פרוש השבת את כנפיה, מיד אחרי תפילת מנחה של עש”ק, נשאו דברים הדיין הגאון רבי בנימין עקשטיין שליט”א והגאון רבי גרשון מילר שליט”א, משגיח דישיבת גייטסהסד. לפני העמוד, לאורך כל השבת, ניגש הבעל מנגן הר”ר אייזק האניג שהגיע מארה”ב במיוחד לשבת הקונוונשן, כאשר מקהלת ‘מלכות’, יחד הבעלי מנגנים ר’ זאנוויל וינברגר, ר’ פנחס ביכלר ור’ אהרלה סמט ליוו את התפילות לאורך כל השבת בשיר ניגון וזמר שהמיסו כל לב.

לפני תפילת קבלת שבת דיבר בפני הקהל מגיד מישרים הגאון רבי אשר דרוק שליט”א, שהפליא בחשיבות הגדולה של “שם שמים שגור על פיו” וריתק את הקהל בדרכו ובחנו המיוחד ועורר את הציבור באמונה פשוטה לפי דרכו של יוסף הצדיק.

בזמן סעודת ליל שבת קודש נשאו דברים אנשי “דרשו” ברחבי תבל, רבנים ומגידים שדיברו כולם על המשמעות העמוקה של להיות “דרשו איד” בדורנו. לאחר התפילה התכנסו הנוכחים ל”עונג שבת” מיוחד יחד עם אורח הכבוד, הגאון רבי שלמה מיילס שליט”א, אב”ד לימינוב, שהרחיב בענייני פרשת השבוע, הביא סיפורי צדיקים וריתק לאורך שעות ארוכות את הקהל לדבר ד’, כשמידי פעם, בעל המנגן ר’ אייזיק האניג ור’ אהרלה סמט יחד עם מקהלת ‘מלכות’ ושאר המנגנים מנעימים בשיר וזמר לכבוד השבת.

הרה”ג רבי שלמה הולבסקי שליט”א, מגיד שיעור של ארגון “דרשו” במנצ’סטר, מסר את שיעור הדף היומי, ושיעור מיוחד של נשיא “דרשו” רבי דוד הופשטטר שליט”א, על מסכת ברכות. התפילה בשבת בבוקר נערכה גם היא בהתלהבות אדירה, בשירה ושמחה. השבת המיוחדת ומעמד סיום הש”ס במוצאי שבת, הופקו ע”י שניאור פליישמן ויוסי פלס מ”פליישמן פלס” הפקות.

גם במוצאי שבת וביום ראשון המשיכו הדיונים המיוחדים של צירי “דרשו”, שישבו יחד לדון במגוון סוגיות שעל הפרק. פאנל מיוחד של מגידי שיעורים דן בדרכים לייעל את העברת השיעור, פאנלים אחרים דנו בהחדרת מבחני דרשו בדף היומי בבלי ופאנל מיוחד הוקדש להחדרת לימוד דף היומי בהלכה שנוסד ע”י ארגון דרשו, ונתקן ע”י גדולי ישראל.

במהלך סעודות השבת נשאו דרשות ודברי תורה, נמסרו שיעורי הדף היומי והדף היומי בהלכה, שיעורים בעיון ובבקיאות ובמוצאי שבת נמסרו שיעורים מיוחדים העוסקים בענייני כשרות לפסח כולל מצגות על הכשרת בתי מלון.

סיום הש”ס המרכזי של ‘דרשו’ באנגליה

במוצאי שבת נערך באהל מיוחד שהוקם במתחם מעמד סיום הש”ס המרכזי של לונדון בהשתתפות אלפים מאנגליה שנהרו למקום באוטובוסים מיוחדים. את המעמד הנעימו בעל המנגן ר’ אייזיק האניג, ר’ זאנוויל וינברגר, ר’ אהרלה סמט, ר’ מוטי שטיינמץ, מקהלת ‘מלכות’ יחד עם תזמורת המנגנים בניצוח ר’ מוישי רוט ור’ מונה רוזנבלום בהפקת שלום וגשל המלווה את כלל מעמדי הסיום של “דרשו” ברחבי תבל.

מנחה מעמד הסיום היה הגר”ג מילר שליט”א, משגיח דישיבת גיטסהד. רגע מרגש היה כאשר הגאון רבי יוסף וינברג שליט”א, פרץ בבכי כשדיבר על תופעת הידרדרות של נערים מחוץ למסגרת הישיבה וביקש מר’ מוטי שטיינמץ לשיר את השיר “מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה”. הרב וינברג ביקש מהנהלת “דרשו” לגשת לציון של מרנא החפץ חיים זיע”א עם כל הזכויות שהם צברו ולהשתמש בזה כדי להציל את ישראל מתלאות הגלות.

את הש”ס סיים הרה”ג ר’ מרדכי אוסטרליץ שליט”א וקישר בין האמרה האחרונה של הש”ס למהות של ארגון “דרשו”. בקדיש הגדול כובד הגאון רבי ליפא ראקוב שליט”א ובפתיחת הש”ס כובד הגאון רבי שמואל אהרון זינגר שליט”א, שהוזמן לבמה ע”י ידידו הטוב הסופר ר’ דוד דמן, שריתק את הקהל בסיפור אישי מרגש מהעבר. במשאו אמר נשיא “דרשו” רבי דוד הופשטטר, כי בתקופה כזו שיש כזו התגברות של אנטישמיות, הדרך הכי טובה להתמודד עם המצב הוא באמצעות כוח התורה.

הלימוד משנה את האדם

בהתרגשות רבה קיבלו הנוכחים את פני כ”ק האדמו”ר מויזנ’יץ לונדון שליט”א, שהטריח עצמו מלונדון המרוחקת כשעתיים נסיעה ושסיפר עובדות מצדיקים וגימטריאות נפלאות בשבח ארגון “דרשו”.

“כתוב אחד המרבה ואחד הממעיט בלבד שיכוון ליבו לשמים. היכוון ליבו זה הידיעות התורה, טבילת הלב בתוך התורה, ולכן מעבר לכמות של הלימוד חשוב שיהיה לימוד באיכות”. כ”ק האדמו”ר שליט”א, הביא בשם אביו כ”ק האדמו”ר מויז’ניץ מונסי זצוק”ל, שהגימטריה של תורה ברבים, זה דף היומי. וההסבר הוא שכמו שבתפילה אם מישהו לא יכול להתפלל עם הציבור הוא צריך לכוון את עצמו עם הציבור, כן הדבר בלימוד, שמי שיש לו קביעות לימוד דף היומי, גם כשהוא לא יכול ללמוד, זה נחשב לימוד של תורה ברבים.

במהלך המעמד נשא דברים אב”ד לימינוב, והוכיח שלימוד תורה אינו משנה רק את מהות האדם אלא אפילו את שמו והוכיח את הדברים ממבואות שונות מרחבי הש”ס וכך אנחנו זוכים לראות גם היום כיצד אלפי אנשים אשר משקיעים את כוחם וזמנם בתוכניות דרשו מגיעים לדרגה ששמם משתנה, עד שניתן לקרוא להם “דרשו איד”.

הרחבה על שבת הקונוונשן תתפרסם במוסף שבת קודש.

תקציר: מעמד סיום הש”ס העולמי של דרשו – לונדון | Highlights: Dirshu Siyum HaShas – London

Description

למעלה מ-1,000 צירי דרשו מרחבי העולם היהודי התכנסו בשבת ל”שבת דרשו” – שבת מיוחדת של התעלות בצוותא, ברוב פאר והדר באחוזה היסטורית מפוארת באוקספורד שבאנגליה, עם רבנים ומגידים, בעלי מנגנים ומקהלות זמר, למען הרבות כבוד שמים ולחיזוק ערכי דרשו כפי שהתקבלו ע”י מרנן ורבנן זצוק”ל ויבלחט”א. בשבת המיוחדת השתתפו בין היתר הגאון רבי גבריאל קנאפלר…

Comments (0)

Comment

Comments & Feedbck

Comments & Feedback

Share this video

Copy Link:
https://yideos.net/videos/%d7%aa%d7%a7%d7%a6%d7%99%d7%a8-%d7%9e%d7%a2%d7%9e%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%a1-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9e%d7%99-%d7%a9%d7%9c-%d7%93%d7%a8%d7%a9%d7%95-%d7%9c%d7%95%d7%a0/